3 septembrie 2010

Uniţi sub tricolor



Este un proiect muzical susţinut de artiştii underground atât din România, cât şi din Moldova. Compilaţia "Uniţi sub tricolor" conţine piese cu temă patriotică şi susţin unirea dintre cele două ţări cu acelaşi trecut.

Care este scopul proiectului? În primul rând să ne re amintească atât nouă, românilor, cât şi moldovenilor că vorbim aceeaşi limbă şi că de-a lungul istoriei am trecut prin momente groaznice, dar tot fraţi am rămas. Scopul lor este de a influenţa masele spre o gândire şi atitudine patriotică - total în antiteză cu mass media de zi - ceea ce eu consider că este grozav şi că merită susţinut.

Mai mult decât atât încasările pe care le-au făcut băieţii din urma albumului sunt trimise drept donaţie liceului român de la Tiraspol. Conform site-ului, au achiziţionat pentru fraţii noştri din Tiraspol, citez:

Până pe 31 mai 2010 am reuşit să vindem 1716 CDuri şi să putem cumpăra pentru liceul din Tiraspol 8 calculatoare, 1 laptop, 1 proiector, 2 microscoape, 20 de atlase de geografie şi să premiem câştigătorii concursurilor de literatură şi pictură. Urmează să cumpărăm şi costume populare pentru elevii din clasele mici.
Probabil vă întrebaţi ce este acest orăşel Tiraspol. Este capitala provinciei separatiste Transnistria. Teoretic, Transnistria face parte din Rep. Moldova, dar nu e aşa.Fiind o zonă în care domină ruşii sau ucrainienii a atras conflicte, chiar militare, ceea ce i-au determinat pe moldovenii de acolo să devină minoritate (batjocoră, mai bine zis). Ruşii au permis intervenţia armată, iar moştenirea conflictului din Transnistria a fost un genocid crunt. Nu intru în detalii (Wikipedia o face mai bine).

Conform site-ului Uniţi sub tricolor au mai rămas pe stock doar 320 de albume. Preţul este 10 lei, desigur, după cum scrie tot pe site puteţi pur şi simplu să descărcaţi de pe internet (no pirates shit here). Dar eu cred că merită cumpărat, plus că preţul este decent. Eu unul l-am cumpărat şi nu regret. În primul rând deoarece calitatea melodiilor este ridicată şi în al doilea rând mă bucur că am avut prilejul să îmi demonstrez patriotismul şi să fac o faptă bună. Fie ea mică, merită. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu