9 februarie 2013

Opinie personală cu referire la viitorul Negură Bunget





    De când s-a spart gașca în Negură Bunget, văd că se poartă un fel de doliu, pe care eu, sincer, nu-l port și nici nu mi se pare firesc.
Nu e vorba că-mi displace trupa sau că port antipatie membrilor, nici vorbă, chiar sunt fan și respect acest proiect, însă eu cred că s-a întâmplat inevitabilu: în proiect, cei care au pus cel mai mult suflet au fost Hupogrammos și Sol Faur. Ei au plecat, și-au văzut de treabă și de alte proiecte (pe puțin la fel de bune) și Negru a rămas, mișelește, cu Negură Bunget, cu toate că au căzut de comun acord, în 2009 - momentul despărțirii, că nimeni nu va mai cânta în această trupă. Negru a cules toți laurii după ce au plecat cei doi (toate concertele N.B. din SUA, Europa și Rusia au fost din 2009 până acum). Dacă este într-adevăr un artist și știe să facă treabă, atunci se va ține de treabă și mă aștept ca proiectul său, Din Brad, să se ridice semnificativ. Dacă nu, atunci să spună mulțumesc pentru șansa de a sta atâția ani pe munca altora, pe care a fructificat-o destul de bine.

     Sunt sigur că cei care au plecat se vor descurca în alte proiecte. Cine știe, poate vor avea ei, la rândul lor, noi proiecte care vor duce mai departe spiritul Negură Bunget, precum au făcut-o Hupogrammos și Sol Faur cu Dordeduh. Eu mi-aș dori ca toată activitatea trupei să se încheie și să rămână o trupă consacrată pentru noi, românii. Indiferent de spusele oamenilor, indiferent de câți români îi ascultă - căci nu vorbim despre Inna care cântă-n Pula, ori despre Antonia - ei au fost cea mai plimbată trupă românească prin lume și nici măcar nu s-au chinuit să compună versurile în limba engleză (ca fapt divers, zic și eu așa ...). Să cânți pe atâtea scene, pe două (am putea spune trei) continente, provenind dintr-o țară total paralelă cu muzica spirituală, dificilă de tipul progressive / ambiental / black metal, eu cred că este o realizare de care ne putem mândri măcar noi, cei care suntem amatori de așa ceva.

     Eu sunt optimist și urez numai bine tuturor: atât Hupogrammos, Sol Faur și Negru, cei care au format Negură Bunget original, cât și celorlalți care au contribuit la proiect și sper să se regăsească în tot ceea ce vor compune pe viitor.

     Câte ceva despre Negură Bunget: înființată la finele anului 1994, în Timișoara. Au în total șapte albume de studio înregistrate, trei EP-uri și un album live. După anul 2000, au încheiat un contract cu o casă de discuri din Italia, ei deja concertând în scene din alte țări, precum Cehia, Ungaria și Iugoslavia. În 2006, albumul OM a fost considerat al doilea cel mai bun album al anului 2006 de cotidianul britanic, Terorrizer Magazine. În 2009 a urmat despărțirea, Hupogrammos și Sol Faur formând Dordeduh, în timp ce Negru a continuat, fără înștiințarea foștilor colegi de trupă, să cânte în Negură Bunget, deși el le-a promis că se va ține de propriul său proiect, Din Brad.

Sursa: Wikipedia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu