1 decembrie 2011

Câte ceva despre România

Adevăraţii români :
- ar spune astăzi cel puţin unei persoane "La mulţi ani românule/românco ! " .
- s-ar mândri cu TOT ce are de oferit România .
- nu ar sta astăzi să disece natura melancolică a Imnului României ci doar l-ar asculta .
- nu l-ar huidui pe Băsescu şi pe Boc de Ziua României . [ pentru asta, fiind timp tot restul anului ]
- nu ar căuta nod în papură la orice acţiune întreprinsă de un român sau în numele României [ Cât de bine vă e atunci când cei din jurul vostru nu vă dau nici o şansă de reuşită ? Gândiţi-vă cum e când aproape o întreagă naţiune face asta. ]
- nu ar spune că " A fost blat " la orice victorie mai mult sau mai puţin surprinzătoare a vreo unui sportiv român .
- adevăraţilor români le-ar da de gândit faptul că austrieci cu mulţi bani cumpără hectare întregi de teren în ţara noastră ( nu numai în Transilvania ci chiar şi în frumosul nostru judeţ ) .
- nu ar spune " Suntem o ţară plină de proşti ! " pentru că şi-ar da seama că astfel s-ar include şi pe ei în această descriere.
- nu şi-ar ponegri niciodată neamul din cauza unor oligofreni şi pipiţe care, datorită publicităţii şi promovării excesive au ajuns nişte aşa-zise modele de urmat şi nişte aşa-zise simboluri ale societăţii noastre. România nu va sta în ei niciodată şi, să nu uităm că totul e trecător în viaţă.
- s-ar mândri cu personalităţile care au purtat stindardul României pe cele mai înalte culmi şi nu le-ar acuza de consum de droguri şi nu i-ar numi afemeiaţi.
- ar reacţiona la orice injurie adresată societăţii şi neamului românesc şi , cu riscul de a mă repeta, nu ar critica orice măsură, oricât de mică ar fi ea, luată în această privinţă [ Exemplul cu celebra emisiune franţuzească şi Ministrul de Externe român care a obţinut amendarea postului de televiziune respectiv ] .
- nu ar spune că literatura română e plină de ţărani care se ucid între ei şi nu ar trece cu vederea şi nu ar desconsidera valoarea artistică a acelor opere. 
- ar încerca să-şi promoveze pe cât posibil valorile şi tradiţiile, nu să introducă ( ca să nu folosesc "îndoctrineze" ) încă de la grădiniţă noţiuni precum "Ziua Europei" şi "Unitate în Europa" când săracul copil nici măcar nu ştie primul vers din Imn. 
- nu ar avea tendinta de a uita tot ce a fost bun inainte ( si au fost foarte multe lucruri bune ) si de a se concentra numai pe ce este rau. 
- s-ar mândri cu identitatea lor naţională şi nu s-ar lepăda de ea.
- ar avea conştiinţa lucrului bine făcut. 
- ar stii sa-si promoveze valorile si ar face in asa fel incat oameni de frunte ai tarii sa nu mai plece in tari straine pentru a le imbunatati situatia deja, destul de buna. 
- ar ştii că România are nevoie de oameni care să facă curat .
- ar că ştii că România are o misiune şi un rol foarte important în harta spirituală a lumii . 
- nu ar coexista in aceasta masa amorfa de ignoranta si lene si ar pune umarul la schimbarea imaginii acestei natiuni.
- nu s-ar afunda in prejudecati precum "tara asta oricum nu m-a ajutat cu nimic, eu de ce s-o ajut?". Recunosc, in momentul actual de aflam putin cam "in buda", dar daca continuam sa stam asa fara vointa, tot ce pot sa cred e ca ne cam place mirosul de rahat.
- ar îngriji şi ar sprijini această Românie momentan bolnavă şi suferindă.


Recunosc, ar mai fi mult mai multe de spus şi da, am fost lapidar pe alocuri dar singurul meu scop este de a încerca să trezesc acel "ceva" din inima şi spiritul oricărui român.Şi nu uitaţi, în această ţară trăiesc 2 tipuri de oameni : populaţia României şi poporul român . " Cine are urechi de auzit, să audă ! "


La mulţi ani Ronia !

7 comentarii:

  1. Păi... se pare că am să fiu primul care va comenta la ce ai scris mai sus. Sincer, măcar dacă ar fi să vedem corect situația „spiritului de român” am putea spune cu mâna pe inimă că „La mulți ani, România” a cam ajuns la nivel de „Crăciun Fericit” sau „Happy Halloween”. Personal nu sunt de acord cu acest „La mulți ani, România” și nu pentru că nu sunt român ci pentru că știu că un an întreg nimeni nu este mândru și nu văd necesitatea unui asemenea „comportament solidar cu o țară atât de frumoasă și de minunată...” și de bull shit-uri (mi-e lene să scriu toate apelativele metaforice folosite de „orice român care își amintește odată pe an de originile sale” - aici chiar vă las să interpretați toate sensurile cuvântului origine). Ne considerăm români, sărbătorim pe străzile orașelor cu bătăi, omoruri sau scandaluri de stradă și avem pretenții de „bun simț” deși suntem mai beți de vin și mai îmbuibați de „micii tradiționali” dar urlăm în gura mare la 12 noaptea „La mulți ani române” până suntem siguri că trezim tot cartierul de oameni care a doua zi merg la munca lor mizeră și plătită prost. îmi pare rău dacă ceea ce spun denigrează imaginea propusă de tine pentru o Românie cu speranțe, dar eu mai degrabă aș încuraja trezirea spiritului moral de om și apoi trezirea spiritului de identitate națională, indiferent care ar fi aceasta. Și cum nu suntem încă în stare, majoritatea dintre noi (și da, mă număr și eu printre cei descriși mai jos), să tindem măcar la o conștiință curățată de nebunia noastră și o stare de moralitate în limitele bunului simț universal stabilit, cum nu suntem în stare să ne abținem de la împrumutarea altor „valori externe care pentru noi românii nu au nici o însemnătate reală” nu consider că merităm acest la mulți ani. Oricum tindem spre americanizare și la anul cu siguranță vom avea și Ziua recunoștinței și tot cu siguranță vom sărbători și ziua Americii cu mai mare fast decât ziua României. Mai bine decât la mulți ani prefer să citez „niște clasici în viață”: „ROMÂNIA! Trezește-te!”.

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar procesul de trezire a Romaniei este un proces lung si complex care presupune in primul rand, cum ai spus si tu, trezirea constiintei morale in fiecare dintre noi si darea la o parte a tot ce tine de ignoranta si indiferenta. Dar eu personal vad Romania de 1 decembrie in felul urmator : Ca un copil a carui zi de nastere este astazi dar apropiatii nu-i ureaza " La multi ani ! " pentru simplul fapt ca ieri ( sau chiar azi, de ce nu? ) a suparat-o pe mama spargand o vaza si facand mizerie prin casa. Insa tot restul anului el a fost un copil bun si ascultator. Daca Romania azi este obraznica, sa ne amintim (si sa-i amintim !) de vremurile in care a fost buna si ascultatoare si ne-am mandrit cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu sunt de acord cu Marius pentru ca stiu cum arde-n mine nationalismul in fiecare zi a anului, nu doar de ziua nationala. Si sigur mai exista si altii ca mine (cunosc eu minim 4 exemple). Cat despre ce ai scris tu, Mircea, foarte adevarat,de altfel, inseamna ca ma pot considera fara probleme o adevarata romanca.
    Sa ne traiesti, tara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ioana, o mică menționare am de făcut, aceea că Vlad a scris articolul, nu eu. Dar după cum ți-ai dat seama și nu numai tu, îl susțin până-n pânzele albe cu ce-a spus! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Subscriu si eu Ioanei, iar daca postarea am scris-o de 1 dec nu inseamnca ca doar atunci ma simt roman(asta ca sa clarific inca o posibila viitoare tema de dezbatere).

    RăspundețiȘtergere
  6. Aș avea și eu ceva de spus. M-a durut foarte tare când a trecut o parte din paradă pe la Casa Roșie și Ireg și oamenii nici măcar nu se opreau puțin să se uite la ei. Și nu mă refer la faptul că ar fi trebuit să se uite ca și cum n-ar mai fi văzut tancuri, ci din respect pentru oamenii ăia care sunt pregătiți pentru orice să ne apere. Armata, SMURD-ul, pompierii, poliția, ambulanța, eu zic că merită respect. Oricât de infect ar fi personalul spitalelor din Galați (genul acela de persoană căreia dacă nu-i bagi ceva în buzunar nu ești băgat în seamă), totuși mă așteptam la altă atitudine din partea oamenilor. Treceau atât de indiferenți, fiecare cu treaba lui, iar pentru mine părea o zi lucrătoare obișnuită în care lumea nu-și vedea capul de treabă. Ar fi chiar foarte multe de zis. N-am văzut din păcate reacția oamenilor pe la păpădie(unde a fost toată acțiunea) pentru că m-am trezit prea târziu și era deja 11 și un sfert și se cam termina totul, eu fiind de abia pe la Ireg unde văzusem acea parte din paradă. Și desigur, pe deasupra începuse la 11 din ce știu, și în 30 de minute s-a și terminat - să înțeleg din asta că până și ei au simțit că oamenii nu au nicio reacție și nu era nevoie să își facă tot programul. Tata a dirijat circulația acolo la păpădie și mi-a zis că parada trebuia să se întoarcă pe la sensul giratoriu de la ultimul leu și nu s-a întâmplat asta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ok... îmi cer scuze că am confundat autorii. Dar tot la fel de buni români rămâneţi şi-mi rămâneţi amândoi!
    >:D<

    RăspundețiȘtergere